Q&A

Welkom bij onze Q&A-sectie! Hieronder hebben we de antwoorden op de meest gestelde vragen van onze klanten verzameld. Als je het antwoord op jouw vraag niet kunt vinden, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We helpen je graag verder.

Er kunnen verschillende redenen zijn voor een kleine vertraging bij het ontvangen van je tijdschrift:

  1. Verstoringen in de distributie
    Stakingen, vertragingen bij onze bezorgpartners of andere onvoorziene omstandigheden kunnen soms zorgen voor enkele dagen vertraging. In dat geval zou je tijdschrift zeer binnenkort moeten aankomen.
  2. Je bestelling is geplaatst na de 15e van de maand
    Als je je na de 15e van de maand hebt ingeschreven, is het mogelijk dat je abonnement pas de volgende maand ingaat. Onze verzendlijsten worden namelijk rond die datum naar de drukker gestuurd om een tijdige levering te garanderen.
    👉 Maak je geen zorgen: je verliest geen enkele editie – je abonnement begint gewoon met het eerstvolgende nummer.
  3. Verlies tijdens verzending
    Heel af en toe raakt een tijdschrift onderweg zoek… of is een nieuwsgierige buurman al aan het genieten van onze nieuwste editie! 😉


Wat kan je doen in dit geval?
Wacht nog 1 tot 2 werkdagen af. Heb je het tijdschrift dan nog steeds niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantendienst – we zorgen snel voor een passende oplossing.

Goed nieuws! Sinds april is Le Moniteur Automobile terug in Frankrijk. Vanaf nu hebt u twee opties:

- Abonnement op het Belgische magazine AutoGids​:

https://abo.moniteurautomobile.be/

  • Verschijning: maandelijks
  • Inhoud: gericht op de Belgische markt, met de pagina's van het blauwe katern achteraan in het magazine
  • Leveringskosten: er geldt een leveringskost van 10,50 € voor verzending van het magazine naar Frankrijk (126 €/jaar), bovenop de abonnementsprijs.

Uiteraard, als u kiest voor een digitaal abonnement, zijn er geen leveringskosten van toepassing.

- Abonnement op het Franse magazine Le Moniteur Automobile :

https://boutique.ngpresse.fr/common/categories-list/18

  • Verschijning: om de twee maanden
  • Inhoud: gericht op de Franse markt. Bevat geen blauw katern achteraan in het magazine.

 

 Het magazine AutoGids kan geleverd worden binnen de Europese Unie, in Zwitserland, maar niet in Engeland.

Er gelden leveringskosten bovenop de abonnementsprijs. Deze kosten worden vermeld in het winkelmandje zodra u uw leveringsadres invult.

Voorbeeld: voor Frankrijk bedragen de leveringskosten 10,5 € per magazine (oftewel 126 € per jaar). Deze kosten lijken misschien hoog, maar jammer genoeg worden ze opgelegd door onze leveringspartner Bpost.

Voor Frankrijk kunt u ook kiezen voor de Franse versie van Le Moniteur Automobile. Voor meer informatie, lees de vraag: "Kan Le Moniteur Automobile in Frankrijk geleverd worden?"

Uiteraard, als u kiest voor een digitaal abonnement, zijn er geen leveringskosten van toepassing.

De abonnementssite van AutoGids, abo.autogids.be, en de AutoGids-website, www.autogids.be, werken onafhankelijk van elkaar.

Het kan zijn dat je inloggegevens niet werken omdat je mogelijk geen account hebt op het abonnementsplatform. In dat geval nodigen we je uit om er een aan te maken.

Als je al een abonneeaccount hebt, kun je deze informatie rechtstreeks in je account wijzigen. Zo niet, stuur ons dan een bericht op https://www.autogids.be/contact en vermeld je abonneenummer en het adres van je nieuwe woning.

Je bereikt het einde van je abonnement en wilt geen enkel nummer missen? Maak je geen zorgen, in de maand van je laatste nummer ontvang je een bericht in je papieren tijdschrift en/of een e-mail waarin wordt uitgelegd hoe je je abonnement kunt verlengen met een speciale aanbieding als blijk van waardering voor je loyaliteit.

U kunt ons hiervoor een bericht sturen via https://www.autogids.be/contact en vermeld uw abonneenummer. Opzeggingen moeten uiterlijk 15 werkdagen vóór de publicatiedatum van het volgende tijdschrift worden ingediend.   

De KoopGids 2025 is beschikbaar in verschillende formaten:

  • Papieren versie (verkrijgbaar in de meeste krantenwinkels in België) voor 9,90€.
  • Digitale versie (pdf) op onze website voor 9,90€: klik hier.
  • Als applicatie (te downloaden op onze website: klik hier). 

Als je een abonnee (maandelijks of jaarlijks) bent, heb je recht op toegang tot alle beschikbare digitale magazines zonder extra kosten. Je kunt ze openen via je abonnementsaccount (onder "mijn account"). Als je nog geen account hebt, neem dan gerust contact met ons op.

Als je geen abonnee bent, kun je de digitale magazines als PDF kopen via deze link: https://abo.autogids.be/shop/category/magazine-1

 

Op de website van AutoGids kun je gratis je advertenties voor tweedehands auto's plaatsen. Nadat je de informatie hebt verstrekt, controleert het team van AutoGids de advertenties handmatig. Het kan enkele dagen duren voordat je advertentie verschijnt.  

Aanbieding geldig voor elke nieuwe inschrijving op AutoGids vóór 1 december 2025.

Het ticket wordt per e-mail verstuurd samen met het nummer van 31 december 2025.

Al abonnee?

  • Let op: als u al een jaarabonnement hebt op AutoGids, ontvangt u automatisch 1 toegangsticket voor het Autosalon van Brussel 2026. Dit ticket wordt samen met het nummer van 31 december per e-mail verzonden. U hoeft zich dus niet opnieuw te abonneren.
  • Hebt u bij uw inschrijving geen e-mailadres opgegeven? Neem dan vóór 31 december contact met ons op via https://abo.autogids.be/support en vermeld duidelijk uw abonnementsnummer.

  • De Koopgids 2026 zal eind december 2025 verkrijgbaar zijn in de krantenwinkels in papieren versie, en op de website abo.autogids.be enkel in pdf-formaat, voor een prijs van €9,90.

Bent u abonnee van AutoGids ? Dan ontvangt u eind december de pdf-versie gratis per e-mail.

https://www.autogids.be/onze-b2b-gratis-brochures.html

Ik heb een digitaal magazine gekocht maar ik heb de link niet ontvangen.

U zou per e-mail de link naar het magazine moeten hebben ontvangen. Controleer zeker uw e-mails (inbox en spammap). De e-mail bevat de link naar het magazine.

Als u die niet hebt ontvangen, stuur ons dan een bericht via https://abo.autogids.be/support.

Excuses voor het ongemak. Als u geen antwoord heeft gevonden op uw vraag, neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier: https://www.autogids.be/contact. We helpen u graag verder.